Zadnje s foruma

mikepapa / 2nd July 2018

Re: Znani obraz

....................

mikepapa / 28th June 2018

Re: Postojna leta 1945

....................

mikepapa / 28th June 2018

Re: Jadralna sezona 2018 v Postojni

....................

mihakos / 19th June 2018

Jadralna sezona 2018 v Postojni

....................


 

Začetek sezone

 

V soboto 28.aprila smo, po daljši zimski prekinitvi, ponovno sedli za pilotsko palico Blanika L23 (S5-7127). Kljub slabši napovedi, se nas je zagrizenih zbralo kar nekaj. Vreme je bilo za letenje v zoni več kot odlično. Predsednik Mihael nam je posodil vlečno letalo (za kar se mu res zahvaljujemo; hvala Miha) in opravljenih je bilo 14 letov. Kontrolni let je bil poleg vzletanja in pristajanja :) sestavljen iz prevlečenega leta, ostrih zavojev,... Nekaj kandidatov je kontrolni let moralo ponoviti, na koncu pa je inštruktor letenja Boštjan ocenil, da smo vsi pripravljeni za izzive, ki sledijo v nadaljevanju letošnje sezone. Letenje smo zaključili ravno v času, saj je ob zadnjem pristanku Blanika že začelo deževati. Po letenju smo nadaljevali z deli na letališču, pometli smo jurčka, postavili klopi tako pred učilnico kot v parku. Skratka, sezona se je začela, vlečno letalo nas še heca, ampak tudi to se bo v kratkem uredilo...

 


FAI 500 km


Ker je sedaj mrtva sezona in se nam očitno pozna abstinenčna kriza mrzlično pregledujem v razpoložljivem času kaj in kje se kaj dogaja v jadralnem letenju. Nekateri so si privoščili letenje v Afriki, mi sirotki pa lahko sedaj samo premlevamo v glavah kaj in kako smo v preteklosti leteli. Ker v lanskem letu nisem prav veliko letel , bi zato da vam te dolge dneve skrajšam rad opiasal let, ki je kolikor vem še vedno najdaljši prelet v FAI trikotniku, narejen s startom na letališču Postojna. 

Preberite več: FAI 500 km

Zima zima bela...


Tečaj jadralnega letenja 2013

 


Od letališkega jadranja do prvih poizkusov preletov

Pri pregledu literature in člankov po svetovnem spletu sem našel mnogo lepih opisov dolgih in zanimivih preletov. Od letenja v visokogorju do valovnega jadranja, pa Afrike in Nove Zelandije. Ampak čakaj, mene pa zanima kako so izkušeni piloti začeli, kako so se lotili preletov? Je kdo kaj napisal na to temo? Zanima me kako naj začnem, kakšne izkušnje so imeli na začetku, težave, strahove. A so šli na prelet kar tako na način "se zapodim pa bo kar bo". Seveda ne. Ne mora bit tako. In res, po pogovoru z učiteljem, upravnikom in prijatelji v klubu, sem ugotovil, da je postopek ustaljen, a nikjer napisan, opisan. Ni pilotov, ki bi začetne poizkuse večjega oddaljevanja od letališča opisali ali kako drugače delili. Najverjetneje je pomanjkanje opisov malo, ker se kot neizkušeni piloti, "zelenci", nepoznavalci počutimo manjvredne v primerjavi s "starimi mački", ki jim naše poimenovanje preleta pomeni preskok, planiranje na enem manjših odsekov njihove ustaljene poti.
Pa vendarle sem mnenja, da je vsaka delitev informacij lahko koristna, sploh za nekoga ki je enako neizkušen kot sem sam, sem se odločil da opišem moje letošnje prve poizkuse oddaljevanja od letališča (namenoma se izogibam besedi prelet).

Preberite več: Od letališkega jadranja do prvih poizkusov preletov

Royal Aircraft Museum - London

1. novemebra 2012 sem obiskal RAF muzej v Londonu na bivšem Hendon aerodromu. To je eden največjih muzejev letalstva na svetu. Letala pa so bolj ko ne vojaškega tipa od Vickers Wellingtons do Avro Lancaster S-Sugar (to je res poštena kravetina), pa Hawker Typhoon in edini ohranjeni Boulton Paul Defiant. Ker menim da bo ogled slik za marsikoga zanimiv, sem dodal novo galerijo.