Zadnje s foruma

mikepapa / 10th December 2016

Povabilo na polet s Citabrijo

....................

mikepapa / 12th June 2016

Re: Novosti na klubski spletni strani

....................

mikepapa / 8th June 2016

Re: Novosti na klubski spletni strani

....................

mihakos / 27th March 2016

Tekme 2016

....................


 

Bovec 2017

Prejšnji teden je Matija podmladku Aerokluba Postojna razkazal jadralne lepote Bovca in letenja po Alpah. Vtisi in fotografije so strnjeni v tem prispevku.

Patrik

Dvodnevna, lepa izkušnja predvsem poučna s katero sem spoznal oz. otipal kaj pomeni letenje v Alpah oz na pobočniku. Žal nam vreme ni bilo povsem naklonjeno tako, da sva z Matijo samo prvi dan malo več časa jadrala. Drugi dan sem imel to ˝srečo˝ , da sem prvi vzletel ampak, ker so bile vremenske razmere še neugodne tudi hitro pristal. Predlagam, da bi vsaj dvakrat na leto organizirali takšna vikend druženja in s tem popravili in nadgradili naše tehnike pilotiranja.

Bernard

V Bovcu sem bil že od torka, ko sva z Matijem tja preletela Blanika. Ker sem prvič letel dlje časa v aerozapregi, je bila zame to zanimiva izkušnja. Ko sva prišla do Krna in sva bila tako v doletu v Bovec, sva odpela. Hotela sva še malo jadrati, vendar zaradi pomanjkanja termike nisva uspela. Isti dan popoldne je začel dež zato tisti dan nismo več leteli. Naslednji dan dežja sicer ni bilo, ampak še vedno ni bilo pravega vremena za jadranje. Podobno je bilo tudi v četrtek, ko sva z Matijem preizkusila pobočje nad slapom Boka, vendar nisva uspela najti pravega dviganja, zato sva morala pristati. Pravo vreme se je začelo šele v petek, ko so najprej odšli jadrat ostali, popoldne pa sem tudi jaz uspel priti do letala. Ker je bilo dviganje precej dobro sva hitro odpela in v kratkem času prišla na višino, ki je zadostovala za jadranje do Krna in ostalih bližnjih vrhov. Ker me je gorsko letenje, ki ga nisem vajen precej izčrpalo, sva pristala že po malo več kot dveh urah, čeprav so bile vremenske razmere dovolj dobre, da bi lahko jadrala še nekaj časa. V soboto smo spet imeli nekaj smole z vremenom, saj so bila dviganja precej šibka in je bilo letenje precej manj enostavno kot prejšnji dan. Kljub temu smo opravili vsak po en let. Letenje v gorah mi je bilo zelo zanimivo, hkrati pa sem ugotovil, da zahteva tudi veliko mero zbranosti in discipline saj je drugače lahko nevarno.

Maks

Moj prvi in edini let v Bovcu sem odletel v soboto. Usedel sem v Blanika in z Matijo sva vzletela med hribe. Po vzletu v 07, naju je Robin odvlekel proti Boki. Sprva je delovalo obetavno, odpela sva in začela slediti pobočju. Na vzhodnem delu Boke je bilo še najbolje, vendar se kazalec variometra ni dvignil nad 0,5 m/s. Nekaj časa sva še poskušala, nato pa sva prav kmalu nadaljevala let v smeri Bovca. Letela sva ob pobočju mimo Kanina, vendar na pravo dviganje nisva nikoli naletela. Šele pod Rombonom je bilo občutiti nekaj, čemur bi lahko rekli vzgornjik. Matija pripomni: »Če bi bila le 100 metrov višje, bi se lahko pobrala.«. Ker je bila višina za povratek vedno bližje, sva obrnila proti letališču. Zaradi padalcev sva prilet v južno zono izvedla po severni strani. Nad Bovcem končno nekaj sreče. Termični vzornik, z močjo 2 m/s, ki nam je omogočil povratek na višino. Kljub temu, da sva zaradi odskoka padalcev steber zapustila predčasno, nama je višina omogočila dolet na Javoršček. Šele takrat sva bila deležna pravega, za tisti dan razmeroma močnega, podočnika. Najprej sva obletela celotno dolžino pobočja, skoraj celotni zahodni del je »držal«. Določila sva najboljši odsek in se povzpela do vrha. Sprva sem imel kar nekaj težav s sledenjem grebena, vendar se je s časom moje letenje izboljšalo. Ko sva bila že nad vrhom, sva odletela proti Svinjaku. Kljub temu, da je bil nad hribom prav lep oblak, dviganja nisva bila deležna. Vrnila sva se na Javoršček, ter tam še malo pojadrala. Po dobri uri in pol letenja, sva se vrnila v zono in pristala.

Andraž

Jaz lahko napišem, kako me je bolel vrat, ko sem iz tal spremljal kako letijo :)

Tilen

Po vzletu ob 12:16 local time sva se z inštruktorjem Matijem odpravila proti hribu vzhodno od Bovca, imenovanem Svinjak, kjer sva odpela. Ker se vreme še ni v celoti naredilo sva se tam lovila po nekih ''nulcah'' dokler nisva po 15-ih minutah nabrala slabih 100 metrov. Od tam sva se v smeri 170° odpeljala proti Javorščku, kjer sva se še malo učila pobočnega jadranja (to je bil tudi namen celotnega kampa) nato pa se odpeljala nazaj proti Svinjaku, kajti vseeno je malo bolj delalo tam. Ko sva bila že dobro uro v zraku, se je pa začel veter krepit in posledično je zaradi tega tudi šlo vse bolj gor. Ko sva navrtela do višine vrhov, sva se iz Svinjaka odpravila proti Rombonu, mimo Kanina in nato sledila gorski verigi vse do Italije in še malo čez. Pogledala sva na uro in bil je že čas, da gre še kdo drug probat, zato sva počasi obrnila nazaj proti letališču. V Bovcu je po navadi v uporabi severna zona za jadralna letala, a sva morala zaradi aktivnosti padalcev uporabiti južno. Ker se je najin čas bližal dvema uram, dol pa še vedno ni šlo, sva dala ven zračne zavore in se vključila v levi šolski krog za stezo 25 in pristala. Pristanek ob 14.11 local time.


Nova dovoljenja

V klubu imamo 4 nova dovoljenja za pilota jadralnega letala. Čestitamo Mateju, Marku, Gregi in Patriku!


Nova klubska pridobitev

Zaradi komplikacij s papirji na letalu P9 smo bili sezono primorani reševati z nakupom drugega letala. Upamo da nam bo uspešno služil!


 

Priznanje OSTIV

Čestitamo Luki Žnidaršiču, ki je prejel priznanje OSTIV - Mednarodne organizacije za znanost in tehnologijo jadralnega letenja. Prestižno priznanje za leto 2016 je prejel za FES - pomožni električni pogon za jadralna letala. Priznanje so mu podelili na odprtju letnega kongresa OSTIV, 8. januarja 2017 v Benalli v Avstraliji, kamor je Luka odpotoval na svetovno prvenstvo v preletih. Podjetje LZ Design iz Logatca je vgradilo FES že v 107 jadralnih letal, ki letijo po Evropi, v Avstraliji, Argentini in Ameriki.


https://www.facebook.com/lzdesign.si/videos/732661446884868/

(povzeto po spletni strani http://www.aopa.si/)


 

Mladiči v akciji

Kdo pravi, da se med mrtvo sezono na letališču nič ne dogaja?

Foto: Matija Kodrič


Tehnični dan 2016

V soboto 30.10.2016 se smo imeli tehnični dan. Poleg pospravljanja letal v vozove se je na letališču postorilo še marskikaj drugega. Obrezalo se je vejevje, "pobrilo" živo mejo, počistilo žlebove in odtoke, pomedlo hangar, uredilo delavnico, pospravilo in pokrilo les, ki je ostal od sečnje dreves v parku in še marsi kaj drugega. Po akciji je sledil piknik, kjer se je poleg mesa našlo tudi obilo kostanjev in mošta. Nekateri smo piknik ob prijetnem kramljanju zaključili pozno ponoči. Bilo je odlično! Hvala Andreju Bratožu za spodnje fotografije, ki jih je prispeval.

Foto: Andrej Bratož