Zadnje s foruma

mikepapa / 12th June 2016

Re: Novosti na klubski spletni strani

....................

mikepapa / 8th June 2016

Re: Novosti na klubski spletni strani

....................

mihakos / 27th March 2016

Tekme 2016

....................

mihakos / 17th December 2015

Re: Tehnični dan december 2015

....................


 

Mladiči v akciji

Kdo pravi, da se med mrtvo sezono na letališču nič ne dogaja?

Foto: Matija Kodrič


Tehnični dan 2016

V soboto 30.10.2016 se smo imeli tehnični dan. Poleg pospravljanja letal v vozove se je na letališču postorilo še marskikaj drugega. Obrezalo se je vejevje, "pobrilo" živo mejo, počistilo žlebove in odtoke, pomedlo hangar, uredilo delavnico, pospravilo in pokrilo les, ki je ostal od sečnje dreves v parku in še marsi kaj drugega. Po akciji je sledil piknik, kjer se je poleg mesa našlo tudi obilo kostanjev in mošta. Nekateri smo piknik ob prijetnem kramljanju zaključili pozno ponoči. Bilo je odlično! Hvala Andreju Bratožu za spodnje fotografije, ki jih je prispeval.

Foto: Andrej Bratož


 

Dve novi jadralni dovoljenji

Iskreno čestitamo Maksu in Tilnu za uspešno opravljeno licenco pilota jadralnega letala. Želimo jima veliko uspešnih ur v zraku in upamo, da nas bosta v prihodnje razveseljevala tudi s preleti. Nadejamo se, da bomo morali kmalu poročati o še kaki novi licenci kajti v ognju so še 4 železa. Veliko sreče tudi njim!


Nova bencinska črpalka

Zaposleni na zavod Republike Slovenije za blagovne rezerve vsako leto obeležijo svoj dan z obiskom objekta oziroma lokacije, kjer imajo shranjene blagovne rezerve. Tako so se letos odločili za ogled njihovega silosa v Prestranku in  prenovljene benzinske črpalke na letališču Postojna. Obisk smo izkoristili za simbolično otvoritev črpalke in zahvalo za dolgoletno sodelovanje obeh partnerjev.  Na letališču jim je dobrodošlico zaželel predsednik kluba o zgodovini in  delovanju aerokluba pa je nekaj besed povedal Andrej Bratož.  Simbolično sta z rezanjem trobojnice predala v uporabo direktor zavoda g. ANTON ZAKRAJŠEK in predseki Aerokluba MIHAEL MATEVŽIČ. Po svečani otvoritvi so si gostje ogledali prenovljeno črpalko, Jakatov hangar in letala ter preživeli lepo poldne v dobrotah, ki so jih pripravili v Aviopubu.

Pa še nekaj fotografij z današje otvoritve...

Foto: Andrej Bratož


Postojna v časniku AOPA

V avgustovski izdaji svetovno znanega mesečnika AOPA si na strani 33 in 34 lahko ogledamo članek o Sloveniji, ki se po zaslugi našega predsednika, ki je v maju gostil pisca članka, začne v Postojni. Prijetno branje!


Vtisi začetnika pred "laširanjem"

Po vrsti dokaj uspešnih poletov brez večjih napak, se je začelo pojavljati vprašanje: "Ali že znam dovolj, da bom lahko šel sam? Sem dovolj pripravljen?"

Pride dan, ko se že ve da bom verjetno laširal. Treba se bo zbrati, pokazati znanje, samozavest in izpeljati to kar sem se namenil.

Prvi polet grem še z Mihom, ni brez napak, vendar vem kje sem ga polomil. Drugi polet se Miha in Boštjan zamenjata (verjetno da uskladita mnenja pred...).

Pred poletom mi glas iz zadnje kabine reče: Letiš ti! Jaz bom tiho. Na to se kar navadi saj boš verjetno šel kmalu sam, vendar še ne pomeni da če sem tiho, da vse delaš prav. Navadi se upravljati letalo tako kot ti želiš. Ti si letalo!

Polet spet ni brez napak, Boštjan pove kako in kaj bi moral narediti, da bi bilo popolno, jaz pa že iz njegovega govora in izbora besed vem kaj bo rekel na koncu: "Naslednji polet greš sam? Se strinjaš? Si pripravljen?"

Zavezovanje pasov zadaj in priprava kabine traja dlje kot sem pričakoval. Medtem že desetič preverim kabino in preigravam scenarije kaj in kako narediti v določeni fazi vzleta, da me ne bo presentila kakšna strgana vrv na nizki višini, jaz pa obrnjen stran od letališča.

Ptica in jaz čakava. Vleče se. Zapremo kabine in sedaj sem sam z njo, kot v nekakšni tanki kapsuli ki me bo ponesla tja gor. Šleper zategne, letalo se malce strese, dvignem palec, javim da sem pripravljen, šleper tudi, štart javi potrditev.... in čez nekaj trenutkov se odpeljeva po travi. Gre hitro, preseneti me lahkost letala, na majhnem kuclju trave poskoči in odlepi. Letalo je lažje. Spomnim se da sedaj nimam takšne vzletne teže in da bi to lahko pričakoval. Prvi, drugi, tretji zavoj vleke,...vse ok....sedaj sva dovolj visoko da naredim že s te višine normalen šolski krog. Medtem štart javi višino vleka na 500m. To mi ustreza. Bo dalj trajalo in bom lahko še malo treniral zavoje in nitko.

Ozračeje je mirno. Letalo se lepo odziva. Letališče leži pod menoj. Vem da me spremlja kar nekaj parov oči. Sva že na višini za odpenjanje, šleper zaniha, odpnem in javim. Sedaj sem sam, lahko letim tako kot hočem.

Začnem delati zavoje v osmicah, takšne da bom imel lep položaj in pravo višino za v šolski krog. Ne razmišljam o ničemer drugem kot o horizontu, pišu vetra in nitki v zavojih. Lepo je.

Višine hitro zmanjka. Treba bo začeti šolski krog. Višina prava? Oddaljenost prava? Pazi na hitrost v finalu!

Malce sem spet preblizu letališča, vendar to kompenziram s podaljšanim letom vzdolž letališča, 3. zavoj je OK, malce sem visok, dam ven zavore na pol, nos se potopi, 4. zavoj je na pravi višini, točka dotika se približuje, kot prileta se zvišuje, zavore na polno ven in točka dotika ostane tam kjer mora biti. Ravnanje je mehko, dotik je lep, kratka vožnja po tleh in letalo se ustavi. Meni se zdi OK. Bomo videli če so tudi ostali tega mnenja.

"Postojna, kako je bilo?" vprašam na štart. Mihov glas v smehu javi da je letalo celo in pilot živ. Smejemo se.....

 

Bravo ekipa in hvala da ste mi omogočili te občutke!