Akcija 2013

Teme povezane z jadralnim letenjem v klubu.

Moderatorji: MikePapa, Rolf, Pijo

Akcija 2013

OdgovorNapisal/-a skavalic » Sr Avg 07, 2013 8:23 pm

Pozdravljeni.
Naslednji teden je v četrtek praznik. Če bi v službah dobili prosto v petek bi lahko izvedli kakšno akcijo v podaljšanem vikendu. Govoril sem z Miho in imava takrat že dopust, če se najde še kdo bi pa lahko naredili eno preletaško odpravo.
V mislih sem imel 3 varjante:
Livno (naslednji link pove vse: http://www.aeroklub.livno.org/
Bovec (Uvajanje za letenje v alpah)
Lesce (uvajanje za letenje v alpah)

Predvsem me zanima ali bi bilo to mogoče izvesti in ali bi bil še kdo za. Predvsem bi bilo dobro ali skoraj nujno da bi šel zraven nekdo od inštruktorjev (Boštjan? 8) :oops: )

Prosim dajte napisat kakšno mnenje in kako se vam zdi ideja da stopimo v akcijo in začnemo lobirat pri upravnem odboru :) ter zrihtamo vse potrebno za bivanje.

Slika
Vir: Aeroklub Livno

Lp, Sandi
Dela naj kdor drugega ne zna.
skavalic
Imetnik dovoljenja
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Po Sep 05, 2011 2:57 pm

Re: Akcija 2013

OdgovorNapisal/-a MikePapa » Pe Avg 09, 2013 9:12 pm

Ufff Sandi... Livno... :D
MikePapa
Imetnik zlatega C s tremi diamanti
 
Prispevkov: 601
Pridružen: Če Mar 29, 2007 3:31 pm
Kraj: Postojna

Re: Akcija 2013

OdgovorNapisal/-a Rolf » Po Avg 19, 2013 12:36 pm

Me veseli da je akcija uspela in da je cilj akcije že takoj merljiv z +500km :)

Še na mnoge takšne in daljše.
Rolf
Imetnik srebrnega C
 
Prispevkov: 58
Pridružen: Pe Mar 30, 2007 8:10 am

Re: Akcija 2013

OdgovorNapisal/-a MikePapa » Po Avg 19, 2013 9:47 pm

Rudi v troje/več bi bilo še lepše it na +500...
MikePapa
Imetnik zlatega C s tremi diamanti
 
Prispevkov: 601
Pridružen: Če Mar 29, 2007 3:31 pm
Kraj: Postojna

Re: Akcija 2013

OdgovorNapisal/-a skavalic » To Avg 20, 2013 3:53 pm

Super je blo. Reportaža sledi v prihodnjih dneh. Bo pa treba sigurno še kdaj ponovit v večjem številu tako pilotov kot večji teži in števila plastike :).
Lp, S.
Dela naj kdor drugega ne zna.
skavalic
Imetnik dovoljenja
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Po Sep 05, 2011 2:57 pm

Re: Akcija 2013

OdgovorNapisal/-a MikePapa » Če Avg 22, 2013 10:12 pm

Te/se držimo za besedo... ;-)
MikePapa
Imetnik zlatega C s tremi diamanti
 
Prispevkov: 601
Pridružen: Če Mar 29, 2007 3:31 pm
Kraj: Postojna

Re: Akcija 2013

OdgovorNapisal/-a skavalic » Pe Avg 30, 2013 9:20 pm

Mnenjne ostalih pilotov, ko teče debata o letenju, da je ravno v hribih doživljanje letenja najmočnejše lahko potrdim. Bližina terena nam daje občutek hitrosti, sam sem pri letenju veliko bolj pozoren in koncentriran, kar pomeni, da je doživljanje dogajanja še bolj napeto in vznemirljivo kot sicer. A vendarle marsikdaj piloti doživetja obdržimo zase in ostanejo le spomin in sicer zanimivih zgodb, ki bi jih rad še kdo slišal in podoživel ne delimo, zato tudi slabo skrbimo za popularizacijo našega športa. Tokrat sem se dločil narediti izjemo. Svoje doživetje in odpravo v Bovec opišem mogoče kot vzpodbudo še kakemu mlademu pilotu, ki bi se rad podal na pot odkrivanja letenja v Alpah:

Še preden smo šli Postojnčani v Prievidzo, mi je Boštjan obljubil, da me še letos pelje v Bovec, da malo spoznam Alpsko letenje in mi pokaže nekaj osnov v dvosedem letalu Blanik. Boštjan ni še nikoli razočaral in vedel sem, da se lahko nanj zanesem. Priliko sva dobila v tednu, ko je na dan Marijinega vnebovzetja praznik. Most sva izkoristila za idejo o podaljšanem vikendu v Bovcu. V četrtek je bilo napovedano sicer zelo vetrovno vreme, zato sva se odločila, da kreneva šele v petek. Zjutraj sva se dobila ob sedmih, zložila letalo, pripravila vse dokumente, padalo in ostale reči po ustaljenem spisku. Ker sva izračunala, da imava še obilico časa, sva se ustavila še v Boštjanovem rojstnem kraju na kavi, malo pokramljala o psu, ki je mirno počival pred hišo. Nato sva šla. Do Bovca. Vedel sem, da nas bosta tam pričakala še Nejc in Nina, ki sta kolikor vem prispela nekaj dni prej iz Livnega.

Slika

Ko smo prispeli smo z upravnikom najprej izmenjali nekaj besed, podali smo mu naše namere. Sledil je pregled dokumentov, spis eksploatacije letališča, pri čemer je zanimivo to, da mora pilot na hrbtni strani skicirati skico letališča, hribov v bližnji okolici in kar je najbolj pomembno, mesta jeklenic. Po pripravah sva zvedela da bova Blanika dobila šele popoldan, zato sva počakala in si ogledala starte Mariborčanov in ostalih ki so tisti dan leteli. Boštjan mi je že prej še enkrat predaval teorijo in specifike letenja ob hribih. Ob petnajstih je bil Blanik na tleh in sledil je praktični pouk. Vlečno letalo naju je odvleklo do Boke, kjer sva na 600 m odpela. Sledilo je nekaj zavojev in primerov približevanja hribu, osmice in ostale tehnike pilotiranja, pri čemer sem največkrat slišal besedo hitrost! Boštjan mi je pokazal primere letenja ko si preveč oddaljen od pobočja ko je variometer bolj kot ne žalostno tulil. Na istem mestu pa le nekaj metrov lahko pomeni bistveno razliko če si v primerni oddaljenosti (ali bolje rečeno bližini) hriba. Obdelala sva primere letenja ki omogočajo ustrezen pregled med preletavanjem vsek in ostale tehnike, ki pripomorejo k večji varnosti in v izogib trkom. Sledila je predaja palice in kaj hitro sem dognal učiteljeve nasvete. Odpeljala sva se po pobočju naprej mimo Žage , nato sva se vrnila nazaj mimo Kanina, kjer sva si ogledovala »Zip-line« kjer se adrenalinski navdušenci spuščajo po zajlah. Lahko povem da je ena izmed njih nič kaj dosti nedolžna! Ko sva se zajle nagledala sva se odpeljala še na Svinjak, do Bavškega grintavca na kar se je Boštjan odločil, da mi gre dovolj dobro in se lahko v preostanku dneva podam še na raziskovanje z letalom Elan DG-300 (PJ).

Slika

Nejc in Nina sta bila tako prijazna, da sta letalo Discus CS (NL) posodila Boštjanu, tako da sva se skupaj odpeljala na raziskovanje okoliških hribov. Kaj hitro smo ugotovili, da je energije v atmosferi še na pretek in da so dviganja še zelo močna, zato smo se preko Bavškega grintavca zapodili mimo Kanjavca proti Doliču, kjer se nama je pridružil še Rok (ER) in skupaj smo se se zapodili mimo samega vrha Triglava. Pogled na trume »planincev« ki so se mučili iz Malega triglava na vrh je res impresiven, toliko ljudi pa je na tej poti mogoče le nekoliko preveč in kliče po nesreči. Kakorkoli, vrh smo obrnili in se nato zapodili čez dolino triglavskih jezer proti Krnu. Kočo in vrh smo preleteli vsaj trikrat ko smo se ponovno odpravili do Triglava in spet nazaj, nato smo pot nadaljevali še po polovniku, na kar je pozna ura narekovala pristanek. Tudi ta je bil brezhiben, pristajal sem v 07 in lepo podaljšal do prikolice. Ker sva imela zaradi polne zasedenosti apartmajev prenočišče v Kobaridu, sva letalo pospravila v prikolico, pa tudi sicer je spanec na tak način, sploh v Bovcu ko se lahko hitro kaj skuha, najbolj miren. Let je bil zelo lep, razgleden in poučen, saj sem tokrat s sledenjem potipal še ostale hribe kar jih v Blaniku nisva.

Slika

Naslednji dan sva skupaj z učiteljem dorekla, da je primorska avtocesta (tako smo poimenovali pot od Črne prsti do Gemone) najbolj primerna za preizkus osvojenega znanja. Nejc je nekoliko nižje odpel na Boki in zato imel težave s prebijanjem inverzne plasti. Podal mi je nasvet naj odpnem višje, zato sem sledil njegovim navodilom in odpel na 800 metrih QFE kar mi je omogočilo takojšnjo pridobitev višine. Let sem nadaljeval po Polovniku na kar sem prestopil na Bavški Grintavec, nadaljeval proti Prisojniku in se nato vračal po severnih stenah Jalovca, Mangarta, čez rabeljsko jezero. Tu sem podaljšal v Italijo in se po zahodni strani Kanina mimo Polovnika odpravil na Krn. Od Krna naprej pa zadeva postane trivialna. Treba je paziti na padalce, druega pa nimam kaj zgubljat besed. Dvakrat sem po navodilih Rudija in načrtih odpeljal od Črne prsti do Gemone. Razgledi so res lepi. Najbolj me veselijo pogledi na koče, ki sem jih že neštetokrat obiskal peš. Ko vidiš pa le te z drugačne perspektive je še toliko lepše. Zadnjo stranico sem podaljšal iz Gemone proti Kanjavcu in nato zaključil let s pristankom v Bovcu, tokrat zaradi prometa v smer 27. Pri tem sem upošteval opozorilo, da steza nekoliko visi, ampak vseeno nisem imel zaradi tega težav, ustavil sem se kljub temu relativno hitro. Na OLC-ju je bilo izračunanih 313Km prelet med točkami in trikotnik 120km.

Slika

Po pristanku smo letalo pospravili in še isti dan odšli domov. Vmes smo se seveda odzvali na povabilo Crni-ja (Robert Šlaus) in se ustavili v Mostu na Soči oz. natančneje na veselici, ki je bila organizirana na račun že tradicionalnih skokov v vodo. Zakaj smo odšli že v soboto domov pa sledi v nadaljevanju oz. naslednji objavi.


Kako naj zaključim. Rudi (v besedilu tudi Boštjan) je nalogo izpeljal res odlično, pokazal in naučil me je veliko novega, predvsem pa omogočil, da sem delček alpskega letenja izkusil na lastni koži. Verjamem, da bo potrebno še veliko časa in izkušenj, da bom lahko suvereno preletaval tele naše vršace, a menim, da je osnove bolje osvojiti z inštruktorjem, kot pa samostojno odkrivati toplo vodo. Skupaj z inštruktorjem je primerno postaviti temelje za bodočo gradnjo pilotskih spretnosti in podobno izkušnjo želim vsem, ki jih mika letenje v hribih. Naj zaključim še z vtisom iz kramljanja lokalcev: "Pri letenju v hribih je pomembna energija, energija in še enkrat energija!" Seveda je tukaj mišljena kinetična energija letala, hitrost ki nas lahko v kočljivih situacijah reši zato, ker imamo dovolj energije, da letalo preusmerimo v želeno smer (po navadi stran od grebena). Hvala upravniku, predsedniku in ostalim članom Aerokluba Bovec za organizacijo letenja in dobre nasvete ter prijetno druženje.

Slika

Se nadaljuje…
Dela naj kdor drugega ne zna.
skavalic
Imetnik dovoljenja
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Po Sep 05, 2011 2:57 pm


Vrni se na Jadralno letenje

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php